Mal-eisië, doe niet zo mal - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Joske - WaarBenJij.nu Mal-eisië, doe niet zo mal - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Joske - WaarBenJij.nu

Mal-eisië, doe niet zo mal

Door: Joske

Blijf op de hoogte en volg Joske

06 Februari 2014 | Nederland, Bergen op Zoom


Time flies when you’re having fun. Ik weet nog goed dat ik ongeveer 1,5 jaar geleden de universiteit binnen rende, gewapend met een brief onder mijn arm. Een motivatiebrief om te studeren in het buitenland. De tijd is voorbijgevlogen en nu is het bijna tijd voor mezelf om te vliegen. Over één nachtje begint het avontuur: een halfjaar studeren in Maleisië!

Vóór de vele afscheidsfeestjes, borrels en lunches moest er nog een hoop gebeuren. Ik vulde talloze formulieren in, werd vol geprikt met vaccinaties en verhuisde helaas uit het gezellige Tilburg. Daarnaast maakte ik nog drie tentamens en schreef ik snel mijn scriptie af (gehaald!). Als echte vrouw moest er natuurlijk ook nog veel geshopt worden, maar deze keer was het anders dan anders. Ik ging opzoek naar hoog gesloten blouses en wijde broeken, de kledingvoorschriften van de universiteit in Maleisië. Een hele opgave met de mode van tegenwoordig.

Gepakt met een nieuwe garderobe ben ik klaar voor een nieuwe cultuur. Op veler verzoek houd ik komende maanden een blog bij over mijn avonturen. Tja, als student communicatie kan je hier niet onderuit komen. Ik wil natuurlijk ook op de hoogte blijven van jullie avonturen.

Maleisië, kom maar op!

Houdoe,

Joske

  • 07 Februari 2014 - 00:09

    Mieke:

    Joske, we wensen je een geweldige tijd hier in Maleisië.
    Geniet ervan, want ook hier vliegt de tijd!
    Een goede reis en veel succes en plezier!
    Groetjes, Domien & Mieke

  • 08 Februari 2014 - 11:11

    Hanneke:

    Heel veel plezier Sokkie!!

  • 08 Februari 2014 - 14:50

    Jet:

    Joske, geniet er van! Wat een prachtig land ga jij leren kennen! Ik ga je op de voet volgen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joske

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 9226

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Studeren in Maleisië!

Landen bezocht: