Rijst, rijst en rijst - Reisverslag uit Tanjong Malim, Maleisië van Joske - WaarBenJij.nu Rijst, rijst en rijst - Reisverslag uit Tanjong Malim, Maleisië van Joske - WaarBenJij.nu

Rijst, rijst en rijst

Blijf op de hoogte en volg Joske

11 Februari 2014 | Maleisië, Tanjong Malim


Allereerst: groetjes uit Maleisië! Na een reis van ongeveer 18 uur heb ik voet gezet op de warme Maleise bodem. Een kleine stap voor de mensheid, een grote stap voor mij. Even voelde ik me een belangrijk persoon, toen de officer van de universiteit me stond op te wachten met een bordje met mijn naam daarop. Een eigen naambordje, wauw! Samen met de officer en mijn nieuwe zweedse huisgenootje Terese vertrokken we naar de campus.

Daar aangekomen liepen we bepakt met alle bagage naar ons appartement. Jammer dat dit op de vierde verdieping is, zonder lift. De kamer was helaas niet helemaal naar wens. We hadden geen voordeur sleutel waardoor de deur altijd open moest blijven, er was geen koelkast, Wifi, keuken of waterkoker en het was er vies. Maar gelukkig was er wel een bed en airco dus ik kon uitrusten van de lange reis. Maar natuurlijk niet voordat ik een bordje rijst op had!

Bij het avondeten ontmoetten we 4 andere internationale studenten en tijdens onze ‘housewarming party’ diezelfde avond maakten we gelijk plannen om de volgende dag naar Kuala Lumpur (KL) te gaan. Wat een stad! Erg druk maar zoveel mooie gebouwen, aardige mensen en leuke kleding.

De volgende dag zijn we door een Koreaanse jongen rondgeleid op de universiteit. Of nouja, rondgeleid zonder dat we uitleg kregen, de jongen praat en verstaat namelijk nauwelijks Engels. Erg grappig, maar ik vraag me af hoe hij vorig semester zijn vakken heeft gehaald. ’s Avonds hebben we de verjaardag van een van de internationale studenten gevierd met cake, ballonnen, kaarsen en natuurlijk liedjes! Morgen hebben we introductie op de universiteit en ’s avonds vertrekken we voor een paar dagen naar de Perhentian Islands. Ik heb er zin in!

Ik ben erachter gekomen dat:
- Mensen in Azië zowel ’s ochtends, smiddags als ’s avonds rijst eten (of noodles) en dat dat na één dag al gaat vervelen
- Mensen uit een ander land geen drop lusten en niet snappen dat wij dat geweldig vinden
- Het niet fijn is als vissen aan je voet knabbelen (zie foto’s)
- Het hier altijd warm is
- Mensen hier heel aardig zijn en altijd lachen (hoewel het soms de vraag is of ze je toe- of uitlachten)
- Dat uit je broek scheuren hoort bij de Aziatische cultuur.

Adios Amigos!

  • 11 Februari 2014 - 10:58

    Caroline:

    De start is gemaakt! Leuk om je ervaringen te lezen. En hoe zit het nu met je kamer? Heb je nog dezelfde of het je inmiddels een andere gekregen?

  • 11 Februari 2014 - 11:45

    Laura:

    Ah Jos! Je bent in de eerste dagen al meteen 100 duizend tripjes aan het maken! Hoe leuk!!
    En uit je broek scheuren?? Vandaar dat die sjaal zo handig is ;).
    Geniet ze! Liefs Laura

  • 11 Februari 2014 - 11:55

    Marion:

    Leuk om te lezen Joske (behalve dat van je kamer)! Heel veel plezier daar :D

  • 11 Februari 2014 - 18:01

    Paula De Looij:

    Hey Joske,

    Dat wordt dan weer poetsen!
    Het gebouw ziet er aan de buitenkant wel mooi uit.
    Fijn dat je niet verdwaald bent in dat reuze vliegtuig en de uitgang naar het vliegveld gevonden hebt.
    Een eigen naambordje bij aankomst is wel een goede start hoor!
    Nu ook nog gaan studeren daar aan de universiteit en je zult nog naam gaan maken in deze wereld!
    Ik zie uit naar je nieuwe verslag.

    Liefs Paula

  • 11 Februari 2014 - 22:06

    Elise:

    Hahaha verklaar je nader Joske, uit je broek scheuren??
    leuk dat je al veel internationa studeerstudent hebt ontmoet!
    Xx

  • 12 Februari 2014 - 07:18

    Joske:

    Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Ik heb inmiddels een voordeur sleutel en ook Wifi in mn kamer. Volgende week verhuizen we (als het goed is) naar een andere verdieping met koelkast, magnetron en wasmachine!
    En over mn broek; ik denk dat de broeken hier niet gemaakt zijn om een handstand te maken :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joske

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 9225

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Studeren in Maleisië!

Landen bezocht: