Reisjes, Koningsdag en verjaardag - Reisverslag uit Tanjong Malim, Maleisië van Joske - WaarBenJij.nu Reisjes, Koningsdag en verjaardag - Reisverslag uit Tanjong Malim, Maleisië van Joske - WaarBenJij.nu

Reisjes, Koningsdag en verjaardag

Blijf op de hoogte en volg Joske

06 Mei 2014 | Maleisië, Tanjong Malim

Primeur, hierbij mijn allereerste blog als 21-jarige! Betekent dat dat mijn blogs vanaf nu serieus en volwassen worden? Nee, het betekent dat het een extra speciale blog moet gaan worden. En dat komt goed uit, want ik heb de afgelopen weken veel leuke dingen beleefd.

Op maandag kwam ik terug van een weekendje Pulau Pangkor met mijn ouders en op vrijdag vertrok ik met Celeste naar de Cameron Highlands. De woensdag erna vertrok ik naar het eiland Penang. Uiteraard studeer ik tussen de reisjes door. Ik voel me erg verwend, maar laten we zeggen dat ik maar één keer in Maleisië studeer. Ik moet dus genieten!

Op mijn laatste vrijdag als 20 jarige, rende ik na mijn college naar de taxi die me naar het station bracht. Helaas liet ik mijn mobiel in de taxi liggen, die ik op wonderbaarlijke wijze nu trouwens weer terug heb. Gelukkig had ik mijn mobiel niet nodig om Gijs (een vriend uit Tilburg) te ontmoeten in Ipoh, want met zijn lengte stak hij boven iedereen uit op het station! Leuk om Gijs, die aan het reizen was in Azië, te ontmoeten in het verre Maleisië, om al zijn avonturen te horen en om Nederlands te praten. Hoewel… we praatten veelal gewoon Engels omdat we dat beiden zo gewend waren. Gijs, Celeste en ik vertrokken naar de Cameron Highlands en wonder boven wonder ontmoetten we hier veel Nederlanders. Goede timing, want de dag erna was het Koningsdag! Met Nederlandse liedjes uit de speaker vertrokken we zaterdagochtend naar de mooie theeplantages. We dronken verse aardbeien sap op een aardbeienboerderij en deden een wandeling in een bos vol met mos. De grond in het bos leek op een trampoline!

’s Avonds vonden we waarschijnlijk het enige Nederlandse café in Maleisië. Een oranje café dat vol hing met sjaals van Nederlandse voetbalclubs. Gelukkig had ik schmink meegenomen en onder het genot van een frikandel (!), Nederlandse TV en veel Nederlanders konden we gezamenlijk de allereerste Koningsdag in de geschiedenis vieren. Een om nooit meer te vergeten!

Op mijn verjaardag, 29 april, werd ik ’s ochtends om 7 uur zingend gewekt door mijn lieve huisgenootjes Terese en Brenna. Ze kwamen mijn kamer inlopen met kaarsjes en een zelfgemaakte fruitsalade. Mmm! Na het ontbijt realiseerden we ons dat niemand vroeg college had en zijn we maar weer gaan slapen. ’s Avonds ging ik uit eten met mijn huisgenootjes en toen ik het restaurant in liep… zaten daar ineens de andere 12 internationals. Surprise! Voor degene die Facebook hebben, er staat een filmpje van de verrassing op mijn pagina ;). Ook erg leuk waren de kaarten die ik op mijn verjaardag kreeg. Dankjewel!

Uiteraard moest ik mijn verjaardag wat uitgebreider vieren met een reisje en op woensdagavond vertrokken we met zijn achten naar het eiland Penang. We zijn via een jungletocht naar Monkey Beach gegaan waar de aapjes wel heel dichtbij kwamen (lees: flesjes cola leegmaakte op mijn t-shirt die ergens lag te drogen). Ook hebben we lekker gezwommen en de toerist uitgehangen op een banana-boot. Helaas vielen we allemaal van de boot af in een gebied vol met kwallen. Auw. De avond sloten we af met een mooi kampvuur op het strand en zelfs een dansje in de stad.

Hierbij weet wat interessante doch nutteloze feitjes.

- Taxi chauffeur heel serieus: ‘Joske, ik denk dat je met van Persie moet trouwen’. Oké, prima.
- Gijs en ik waren de enige van de Nederlanders die het volkslied kenden. Heeft misschien iets met een studentikoze traditie te maken? ;)
- De bus naar de Cameron Highlands leek wel een achtbaan. We zaten op de achterste rij en vlogen omhoog bij elke drempel.
- De gids vertelde tijdens de boswandeling vrolijk dat we vandaag een Hobbit in ons midden hadden. Uiteraard wees hij naar mij. Fijn dat de rest van de groep me de rest van de dag Hobbit noemde.
- In Pulau Pangkor waren alle mini-busjes roze. Onze chauffeur bracht ons echter naar het enige blauwe busje dat er stond.
- In Pulau Pangkoor hebben ze een tempel met Donald Duck, Goofy, een zeemeermin en paddenstoelen.
- Ze hebben hier een ‘delicatesse’ genaamd: ABC-ijs. Een combinatie van ijsschilvers met mais, kidney bonen, siroop, groene en zwarte jelly sliertjes, pinda’s, lychee en vruchtjes. Apart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joske

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 9216

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Studeren in Maleisië!

Landen bezocht: