Your skin looks Vietnamese - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joske - WaarBenJij.nu Your skin looks Vietnamese - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joske - WaarBenJij.nu

Your skin looks Vietnamese

Blijf op de hoogte en volg Joske

20 Juli 2014 | Vietnam, Hanoi


Na 2 weken in Vietnam, begin ik blijkbaar al op de Vietnamezen te lijken. Met uizondering van mijn blonde haren, blauwe ogen en bezwete gezicht natuurlijk. Twee weken geleden voer ik met twee Vlaamse madammekes en een man van 75 de Vietnamese grens over. Het plan was om een uurtje met de bus te rijden en vervolgens 4 uur met een boot over de Mekong Delta te varen. Helaas was de boot kapot, dus werd de tocht voortgezet per bus. Het begin van veel kapotte Vietnamese vervoersmiddelen: een kapotte boot, bus, fiets en motor. Maar dit mag de pret niet drukken, ik heb het nog steeds prima naar mijn zin hier!

Ik begon in Ho Chi Minh city waar ik door de Cu Chi tunnels heb gekropen, het oorlogsmuseum heb gezien, een Mekong Delta tour heb gedaan en met Vietnamese studenten liedjes (ook nederlands!) heb gezongen. Vervolgens ging ik naar het koude en regenachtige Da Lat. Totaal anders dan gepland, heb ik hier geholpen met het opzetten van een bedrijfje! Samen met een Canadees meisje ben ik naar een vergadering/brainstormsessie gegaan en hebben we een naam bedacht voor het bedrijfje. Ik nam met mijn communicatie-studie eigenlijk gelijk de leiding in dit proces, wat stiekem erg leuk was om te doen. Fijn dat ik ze daarmee kon helpen. De naam is DCEC (Da Lat Cultural Exchange Center) en het is een bedrijfje dat Engels leert aan Vietnamezen en door hen in contact te brengen met backpackers is het voor backpackers is het de ideale manier om kennis te maken met de lokale Vietnamezen en hun cultuur.

Verder heb ik voor het eerst in mijn leven een scooter gereden in Nha Trang en gefietst en gezwommen in het gezellige Hoi An. Vanuit Hoi An ben ik, geloof het of niet, achterop een motor naar Hue gereden! Erg gaaf en mooi om op deze manier het binnenland van Vietnam te zien. Met ' superman' als chauffeur kwam dit helemaal goed.

De bus naar Ninh Binh was iets minder ideaal. De bus was kapot dus in plaats van 12 uur heb ik er 19 uur over gedaan. Uiteindelijk zijn een spaans koppel en ik maar uit de bus gestapt en hebben we gelift voor een andere bus, wat gelukkig vrij gemakkelijk ging. Een heel avontuur maar het was allemaal de moeite waard, want de natuur in Ninh Binh is waanzinnig mooi.

Vanochtend ben ik in Hanoi aangekomen dus het is nu tijd om deze stad te verkennen.

Tot snel!

Wist je dat:
- Het best wel raar voelt om in Vietnam een winterjas te kopen? Oeps!
- Het een heel leuk idee is om om 3 uur 's nachts op te staan om de kwartfinale van het WK te kijken, maar dat de bedden in de hostels dan ineens heel lekker liggen?
- Je in Ho Chi Minh city je eigen straatbar kan maken?
- Scooter rijden erg leuk is?
- Het erg tof is om de Nederlandse vlag op gezichten van backpackers te schminken en iedereen oranje te laten dragen? Iets minder tof was dat de wedstrijd tot 6 uur 's ochtends duurde. Maar ach, proud to be Dutch!
- De slaapbussen hier zelfs voor kleine Nederlandse meisjes niet comfortabel zijn?

  • 20 Juli 2014 - 12:16

    Laura:

    Weer een mooi verhaal Jos! Veel plezier in Hanoi en je laatste weekjes van je grote avontuur! Tot heel gauw :)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joske

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 9221

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Studeren in Maleisië!

Landen bezocht: