Goodbye Cambodia, goodmorning Vietnam - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Joske - WaarBenJij.nu Goodbye Cambodia, goodmorning Vietnam - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Joske - WaarBenJij.nu

Goodbye Cambodia, goodmorning Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Joske

02 Juli 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Groetjes uit Cambodja! Cambodja? Studeerde ik niet in Maleisië? Jawel, maar ik heb (hopelijk) het laatste tentamen van mijn bachelor gehad dus het is vakantie! Ik kan jullie vertellen over de Maleise instructies tijdens de tentamens, over de vulkaan die ik beklommen heb of over de meditatie in Bali. Maar dat ga ik niet doen. Deze blog gaat over mijn eerste avonturen als solo-reiziger in... Cambod-jaaa.

Het begon allemaal op het vliegveld in Bali. Ik raakte aan de praat met een blanke jongen en wat bleek, hij was geboren in Tanjong Malim, het stadje waar ik studeerde. Dat is zeg maar het onmogelijke dat gebeurde! Wow. Na een nachtje wachten op het vliegveld in KL kwam ik 's ochtends vroeg in Cambodja aan. Na een visum te hebben gekocht bij een chagrijnige man liep ik de gate uit in de veronderstelling in een aankomsthal te belanden. Surprise; ik stond al buiten in het Cambodiaanse zonnetje.

Met tuk tuk ging ik naar mijn hostel. Cambodja is erg mooi en deed me aan Afrika denken. Cambodja is het land waar men rechts rijdt (of soms in het midden of links), in pyjama loopt, niet zo goed Engels kan en waar het ontbijt stokbrood is. Mmm! Dit moest helemaal goedkomen. Helaas is het ook een erg arm land. Ik kwam aan in het hostel en ontmoette gelijk Valencia (uit Argentinie) en Stefan (uit Canada). Samen geluncht en de zonsondergang gezien bij de tempels van Angkor Wat. Erg mooi! De dag erna samen van zonsopgang tot zpnsondergang tempels bezocht. 'S avonds moe maar voldaan genoten van de biertjes voor $0,50!

De dag erna met de bus naar Battambang gegaan. Hier een Chinees meisje ontmoet waar ik nog steeds mee samen reis. Halverwege de busreis stapte iedereen uit. Wij bleven zitten want dit was niet onze bestemming. Achteraf bleek het ontbijt-pauze te zijn en de buschauffeur haalde iedereen weer op. Jammer dat ze geen Engels spreken! InBattambang hadden we een warm welkom van ongeveer 10 tuk tuk chauffeurs die ons overal naar toe wilden brengen. Oef. We hebben in een bamboo 'trein' gereden (leek een achtbaan!) en een fietstocht met een lokale student gedaan. Een aanrader!

Na een busreis vol kippen, bagage en mensen kwamen we aan in Phnom Penh. Hier de indrukwekkende Killing Fields en het S-21 museum gezien en een sightseeing door de stad gedaan. Morgen vaar ik maar Vietnam.

Groetjes!


  • 02 Juli 2014 - 18:31

    Hanneke:

    Wow super gaaf! Telegramstyle ;)
    Geniet ervan! Wel hopelijk tot snel!

  • 02 Juli 2014 - 19:04

    Kees:

    Leuk!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joske

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 9236

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Studeren in Maleisië!

Landen bezocht: